سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای سفر

راهنمای جامع سفر :: بهترین کار برای داشتن سفری لذت بخش و به یاد ماندنی استفاده از تجربیات دیگران و تحقیق در مورد مقصد مورد نظر می‌باشد. این کار می‌تواند درصد اشتباهات شما را کاهش دهد و نکاتی مهم را به شما یادآور شود که دانستن آن‌ها قطعا به شما کمک خواهد کرد.

امروز در هم اقلیم مطلبی جامع از راهنمای سفر به هر کجای جهان را برای شما آماده کرده ایم. در این مقاله مقصد مورد نظر نیست، بلکه هدف ما دانستن نکاتی است که پیش از هر سفری باید بدانید.

 

وسایل مورد نیاز سفر

سفر

چمدان

چمدان‌ها به طور استاندارد به سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ دسته‌بندی می‌شوند. چمدان مناسب قطعا به راحتی سفر شما کمک بسیاری خواهد کرد. سعی کنید مطابق با تعداد نفرات، نیازهای سفر و همچنین مدت زمان سفر، چمدانی مناسب و البته سبک را برای خود ببندید.

البته اگر قصد خرید کردن در مقصد مورد نظر را دارید می‌توانید چمدانی بزرگ‌تر با بار کم‌تر ببندید تا برای حمل خرید‌هایتان هم به مشکل برنخورید.

مدارک مهم

پاسپورت، کارت شناسایی، بلیط هواپیما و مقداری پول نقد از مواردی است که باید همراه خود داشته باشید. سعی کنید آن‌ها را در جای مناسبی قرار دهید تا در صورت نیاز به راحتی در دسترس باشند و همچنین از پاسپورت و کارت شناسایی خود کپی نیز به همراه داشته باشید.

لباس

لازم است قبل از سفر، آب و هوای شهر مقصد را چک کنید. این کار باعث می‌شود از برداشتن لباس‌های اضافی پرهیز کنید و همچنین لباس‌های ضروری و مورد نیاز را در چمدان‌تان بگذارید.

در کل به هیچ عنوان لباس‌های راحتی را فراموش نکنید تا در زمان‌های استراحت کاملا ریلکس باشید. همچنین برای لباس‌های طی روز هم سعی کنید لباس‌های سبک و راحت انتخاب کنید تا در مدت زمان طولانی به مشکل نخورید.

یک تی‌شرت راحت، شلوار جین، تاپ و کلاه لبه‌دار ترکیب مناسبی برای راحتی و شیک پوشی شماست که در فصول سرد میتواند به پیراهن و سوییت‌شرت هم تغییر پیدا کند.

لباس زیر اضافه را فراموش نکنید و اگر قصد داشتن تفریحات آبی یا رفتن به ساحل را دارید، مایو و لوازم مربوط به شنا را هم در لیست خود قرار دهید.

کفش

می‌توان گفت مهم‌ترین وسیله چمدان شما، کفش‌هایتان است. قطعا شما برای سفر به مکانی خاص، برنامه پُری خواهید داشت و بیشتر روز را بیرون خواهید بود، پس پوشیدن کتونی سبک و مخصوص پیاده‌روی می‌تواند خستگی شما را بسیار کاهش دهد.

سعی کنید حداقل دو جفت کفش راحت و مناسب همراه خود داشته باشید و همچنین پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و مجلسی را از ذهن خود بیرون کنید.

اکسسوری

بی‌خیال اکسسوری و زیورآلات گران قیمت خود شوید. اما حتما مواردی چون گردنبند‌های ساده و زیبا، گوشواره، عینک آفتابی، کلاه لبه‌دار، دستبند و ساعت را فراموش نکنید که وسایلی به درد بخور در طول سفر می‌باشند و البته جذابیت شما را دوچندان می‌کنند.

همراه داشتن دارو

ممکن است به دلیل بیماری یا مشکلاتی مجبور به همراه داشتن دارو باشید. برای این کار بهتر است رهنمای سفر به کشور مقصد را از طریق این لینک مطالعه کنید تا با دارو‌های غیرمجاز آن کشور آشنا شوید. البته اگر نسخه پزشک به همراه داشته باشید ممانعتی برای حمل این داروها نخواهید داشت.

جدا از این‌ها لازم است برای احتیاط مقداری مناسب از داروهای ضروری را نیز به همراه خود داشته باشید. مثلا چسب‌زخم، داروی تهوع، قرص معده و مسکن در صورت مجاز بودن.

لوازم دیگری که بهتر است همراه داشته باشید

در ادامه به تعدادی لوازم ضروری اشاره می‌کنیم که در سفر به کارتان می‌آید:

شارژر تلفن همراه – هندزفری – پاوربانک – کتاب مورد علاقه – چند کیسه پلاستیکی – شانه مو – سشوار – شامپو – ضدآفتاب – ناخن‌گیر – دمپایی – مسواک و خمیردندان – اسپری و…

 

 

مسافرت با هواپیما

سفر

سفر با هواپیما ممکن است برای افرادی که برای بار اول سوار هواپیما می‌شوند دلهره آور باشد. اما نگران نباشید! چیز پیچیده ای وجود ندارد و اگر حواس خود را جمع کنید کارها به خوبی پیش خواهند رفت.

بلیط هواپیما را از سایت‌های خرید بلیط آنلاین خریداری کنید و شماره رفرنس آن را به همراه داشته باشید. برای سوار شدن به غیر از بلیط، به پاسپورت و کارت شناسایی نیز نیاز خواهید داشت. (اگر سفرتان داخلی است، تنها کارت شناسایی نیاز است)

به مقدار بار مجاز برای همراه داشتن مسافرین در هواپیما دقت کنید تا مجبور به پرداخت هزینه اضافه بار نشوید. بار مجاز بیشتر ایرلاین‌ها 20 یا 30 کیلوگرم می‌باشد که می‌توانید آن را در سایت ایرلاین خود مشاهده کنید. همچنین مسافرین مجاز خواهند بود کیف یا ساکی به وزن حداکثر 5 کیلوگرم نیز با خود به داخل کابین ببرند که این وسایل شامل مواردی است چون: دوربین عکاسی، کتاب، مدارک، وسایل قیمتی و دیگر وسایلی که نیاز است هنگام سفر در کنارتان باشد.

برای پروازهای داخلی 2 ساعت و برای پروازهای خارجی 3 ساعت زودتر در فرودگاه حضور داشته باشید تا کارهای شما به ترتیب و به مرور انجام شود. روند وضعیت پرواز خود را می‌توانید روی مانیتورهای نصب شده داخل سالن مشاهده کنید.

سفر با قطار

سفر

سفر با قطار یکی از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین نوع سفرها است. شما می‌توانید قبل از خرید بلیط، در سایت‌های مختلف قیمت و امکانات آن‌ها را با هم مقایسه کنید و سپس اقدام به تهیه بلیط آنلاین کنید.

هنگام خرید بلیط به مواردی چون شماره صندلی، تعداد تخت در کوپه‌ها و همچنین ساعت حرکت بسیار دقت کنید.

یکی از ویژگی‌های خوب قطار این است که محدودیت بار ندارید و می‌توانید هرچقدر که میخواهید چمدان خود را پر کنید. البته خوب است بدانید همراه داشتن تعداد زیادی چمدان مجاز نیست اما در قطار محدودیت وزن بار را ندارید و هرچقدر که بخواهید می‌توانید چمدان‌تان را پر کنید.

مراقب چمدان و وسایل خود باشید. به دلیل همگانی بودن فضای گذاشتن چمدان‌ها بهتر است حواستان به وسایل خود باشد و آن‌ها را در دید و دسترس قرار ندهید.

سفر با ماشین شخصی

سفر

استفاده از اتومبیل شخصی نیز روشی هوشمندانه برای سفر در داخل ایران و سفر به کشور‌های هم‌مرز است. که البته نیاز به هوشیاری بیشتری دارد و شما نیز به وسایل ضروری بیشتری از جمله لوازم ضروری اتومبیل و ابزار تعمیر دارید.

پیشنهاد میکنیم قبل از سفر اتومبیل خود را به تعمیرگاه ببرید و از سلامت کامل خودروی خود مطمئن شوید. همچنین همراه داشتن جعبه ابزار به شما کمک می‌کند در هنگام پیش آمدن مشکل بتوانید از پس خود بر بیایید.

به یاد داشته باشد برای سفر با خودرو باید هزینه بنزین را هم به خرج و مخارج خود اضافه کنید.

بخوانید : جاذبه های گردشگری